2016/12/20

Klasszikus brownie

Azt hittem, hogy csak száraz, kakaós tészta lesz. Mekkorát tévedtem! Az olvadó csoki a közepén…mennyei.

Hozzávalók:
- 2 dl víz
- 1 dl natúr joghurt
- 4 evőkanál kakaópor
- 22 dkg vaj
- 25 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 2 tojás
- 1 tábla étcsokoládé

Elkészítés:
A vizet egy lábasba öntöm, beleszórom a kakaóport, és belevágom a vajat. Felteszem a tűzre melegedni. Ha forr, leveszem a tűzről, elkeverem benne a cukrot. Hagyom picit hűlni, hozzákeverem a lisztet és a szóbabikarbónát. Ezután megy hozzá a joghurt és a két tojás, s körkörös mozdulatokkal teljesen csomómentesre dolgozom a hozzávalókat. A sütőt 170 fokra kapcsolom, hadd melegedjen. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral úgy, hogy a tepsi oldalát is fedje a papír. Nekem ez egy négyzet alakú, 22.5 x 22.5 cm-es, 4 cm magas tepsi volt. A tészta felét beleöntöm a tepsibe, szépen elegyengetem benne, majd rátördelem az étcsokit. (Az enyémet állati nehéz volt törni, úgyhogy vágtam, így kisebb darabok lettek). Ha megvan az étcsoki-dobálás, ráöntöm a tészta másik felét, ezt is elegyengetem, majd beteszem a sütőbe, és 25 percig sütöm.
25 perc elteltével tűpróbával ellenőrzöm, de jónak kell lennie. Kiveszem a sütőből, hagyom hűlni pár percet, és rögtön tálalom. Ha kihűlt, hűtőbe teszem, de úgy is isteni finom!

Tipp:
Karácsonykor a száraz alapanyagokat üvegbe lehet tölteni, és így ajándékozni valakinek. Én már kipróbáltam a módszert, és nagy sikert értem el vele :) Csak ne felejtsük el csatolni az elkészítési módot! 




Videó a készüléséről:



Nehézség: könnyű
Idő: kb. 45 perc
Adag: kb. 16 nagyobb kocka
Mosogatnivaló: kevés



A receptet itt találtam: http://receptneked.hu/edes-sutemenyek/browniek/csokis-brownie-2/

No comments:

Post a Comment