2014/06/10

Lebbencsleves

Hozzávalók:
- 40-45 dkg krumpli
- 2 kisebb vagy közepes sárgarépa
- 1 fehérrépa
- 10 dkg lebbencs tészta
- 1 fej hagyma
- 3+1 evőkanál olaj
- 1 teáskanál fűszerpaprika
- fél csokor petrezselyem
- só
- 2 l víz

Elkészítés:
A hagymát apróra vágom, és a 3 evőkanál olajon üvegesre párolom. Lehúzom a tűzről, és elkeverem benne a fűszerpaprikát. Hozzáöntöm a megtisztított, kockákra (karikákra) vágott zöldségeket, visszateszem a tűzre, jól megkevergetem, beledobom a petrezselymet, és hozzáöntöm a 2 liter vizet. Ízlés szerint sózom, közepes lángon fedő alatt főzöm.
Egy kisebb serpenyőben felhevítek 1 evőkanál olajat, és rádobom a lebbencstésztát. (Ízlés kérdése, mennyire van összetördelve a tészta - én nem szoktam olyan nagyokra hagyni, mert ha túl nagy, szedésnél lecsúszik a merőkanálról.) Az olajon kevergetem a tésztát, és addig hevítem, míg a tésztadarabok hólyagosak nem lesznek.

Nagyjából így kell kinéznie. Az sem baj, ha néhol picit megpirul

Ha félkemények a zöldségek a levesben, hozzáöntöm a tésztát, és mindent puhára főzök.

Tipp:
Ez az, amit otthon főztek/főznek, de van, aki darabokra vágott szalonnát is ,,megfonnyaszt" a hagymával - olaj nélkül - és erre az alapra készíti a levest.
A 10 dkg tészta - 2 l víz pont jó, nem érdemes variálni, mert beszívja a tészta a levet.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 1 óra
Adag: 7, talán 8
Mosogatnivaló: kevés


2 comments:

  1. Lebbencsleves: olyan sokan nem ismerik, pedig az egyik legfinomabb étel! Imádom!
    Sokszor készítek. Emlékszek Krisztián nem szerette az elején, mert nem tudta mi az.
    Egyszer rávettem, hogy csak kóstolja meg ... egy vödörrel képes felzabálni.
    Nekem a nagymamám készíti a lebbencstésztát és teljesen más az íze házi tésztával, mint a bolti tésztával. A házi tésztát eleve nem lehet megpirítani, mert kesernyés lesz az íze.
    Alföldről származik apám és a családja, a lebbencstésztát csak és kizárólag szalonnazsíron lehet elképzelni és nincs lebbencsleves pörkölt-pirított-szalonna nélkül :)
    Én így ismerem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nálunk is kényszer volt első alkalommal a lebbencsleves, és azóta is sokszor csinálom.
      Én a házi tésztát pirítom és nem lett még soha kesernyés.
      Tudom, hogy az igazi az lenne, ha szalonnazsíron készülne, de sajnos ilyenekhez itt kint nem tudok hozzájutni, úgyhogy azzal főzök, ami van.

      Delete