2014/05/30

Házi túró

Anyagilag nem igazán éri meg, de nagyon finom, és  ott van az a jó érzés, hogy ,,igen, ezt én csináltam!"

Hozzávalók:
- 1,5 liter tej (snassz, bolti tejből csináltam, működött)
- 5 cl 10%-os ecet
- egy teáskanál só
- 1 textilpelenka

Elkészítés:
A tejet egy lábasba öntöm, és alacsony lángon elkezdem melegíteni. Ha egy mód van rá, jobb olyan lábasba tenni, amibe nem kozmál bele a tej. Nem kell felette állni, csak néha ránézni, és kavarni rajta egyet. 
Amikor elkezd forrni, beleöntöm a sót, és amint újra elkezd forrni, beleöntöm az ecetet is. Megkeverem, leveszem a tűzről, és állni hagyom 5 percet. 
Egy szűrőt egy közepes lábasra teszek, beleteszem a szűrőbe a textilpelenkát, és a pelenkába öntöm az immár darabos tejet. Kicsit megnyomkodom egy fakanállal, és jópár órára, vagy egy egész éjszakára fellógatom.
Én ezt úgy oldom meg, hogy a sodrófára kötöm a textilt, a két végét székekre teszem, és ez alá teszem a lábast, amibe csoroghat a savó.


Ha kicsorog, elvileg ki kéne nyomkodni, de úgy túl száraznak éreztem, úgyhogy a csorgás után már nem csavarom ki a maradék, minimális levet, így kicsit krémesebb marad.

Tipp:
Az eredeti recept szerint ebből sajtnak kellene lennie, bár ők házi tehéntejből készítették.


Nehézség: könnyű
Idő: 15 perc + állási idő
Adag: 12 dkg
Mosogatnivaló: kevés


A receptet a Dívány oldalán találtam: http://divany.hu/alapkonyha/2013/06/01/dios_sajt/

No comments:

Post a Comment