2014/05/17

Mascarpone golyó

Eredetileg "tiramisu golyó" a neve, de nem találtam benne a tiramisut. Ennek ellenére nagyon finom nassolnivaló.

Hozzávalók:
- 35 dkg darált háztartási keksz
- 25 dkg mascarpone
- 5 evőkanál kávé
- 5 evőkanál porcukor
- 1 evőkanál rum (vagy 1 teáskanál rumaroma)
- 3-4 evőkanál tej (nem feltétlenül szükséges)
- 1-2 evőkanál holland kakaópor

Elkészítés:
A darált kekszet nagyobb tálba öntöm. Hozzáteszem a mascarponét (érdemes készítés előtt valamivel kivenni a hűtőből, hogy engedjen picit), a kávét, a porcukrot és rumot (vagy rumaromát).
Összedolgozom a hozzávalókat. Én rámentem kézzel, mert bármilyen eszközzel próbáltam, nem működött. Tészta-szerűen összegyúrtam. Itt kellett pár evőkanál tej, a masszát lazítandó.
Ha kész, dió nagyságú gombócokat hengergetek belőle, és meghempergetem őket egy tálkába tett kakaóporban.
1-2 órára hűtőbe teszem, és fogyasztható.

Tipp:

Mivel tényleg nem igazán hasonlít az íze a tiramisuéra, azt is el tudom képzelni, hogy kakaópor helyett kókuszreszelékben hempergeti meg az ember. Ebben az esetben viszont tényleg kell egy kis tej, hogy kicsit nedvesebb legyen a golyó, a kókusz ráragadását megkönnyítendő.

Nehézség: könnyű
Idő: fél óra (+ hűlési idő)
Adag: 50 golyó (+/- 1-2)
Mosogatnivaló: kevés



A recept a Príma konyha magazin 2009/júniusi számában volt olvasható, nem pontosan ezekkel a mennyiségekkel.

No comments:

Post a Comment