2012/10/06

Csirke bazsalikommártással

Hozzávalók:
- 4 csirkemellfilé (kb. 80 dkg)
- 2 evőkanál liszt
- 3 evőkanál (olíva)olaj
- 3 evőkanál vaj (+?)
A mártáshoz:
- 1 evőkanál vaj
- 1 gerezd fokhagyma
- 150 ml csirkehúslé (vagy kockaleves)
- 125 ml tejszín
- egy fél citrom leve
- 2 evőkanál apróra vágott friss bazsalikom
- bors
- só

Elkészítés:
A két evőkanál lisztet ízlés szerint sózom és borsozom, majd bepanírozom vele a mell szeleteket. Felforrósítom az olajat, hozzáadom a 3 evőkanál vajat, és a csirkeszeletek mindkét oldalát megsütöm. (Nekem után kellett tölteni a vajat sütés közben, ezért a plusz.)
A mártáshoz egy kisebb lábasban felmelegítem az egy evőkanál vajat, hozzáteszem a fokhagymanyomón áttört fokhagymát, fél percig pirítom, majd hozzáöntöm a húslevest, a tejszínt és a citromlét, és forrásig kevergetem, ekkor elzárom, és elkeverem benne a bazsalikomot.
A csirkéket tálba teszem, hozzáöntöm a mártást, és rizzsel tálalom.

Tipp:
Az eredeti recept több fokhagymát ír (3 gerezdet) de nekem az soknak tűnt, így csökkentettem egyre.

Nehézség: könnyű
Idő: kb. 1 óra
Adag: 3-4
Mosogatnivaló: sok

Az eredetit itt találod: http://www.nosalty.hu/recept/csirkemell-kremes-bazsalikommartasban

No comments:

Post a Comment