2011/02/11

Kakaós csiga

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt (lisztenként  változó, van amiből több, vagy kevesebb kell)
- 7 dkg puha vaj + kb. 4 evőkanál
- fél kocka élesztő
- 3 dl langyos tej
- 1 tojássárgája
- 4 evőkanál cukor (édesszájúaknak 5)
- 1 kávéskanál só
Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatom, a következőképpen: 3 dl langyos tejbe beleteszem a cukrot, elmorzsolom benne az élesztőt és meleg helyre teszem. Kb. húsz perc alatt felfut.
Hozzáöntöm a többi hozzávalóhoz, összegyúrom és meleg helyen két órán át kelesztem. (Volt már, hogy kihagytam a két óra kelesztést, nem éreztem különbséget.) Lisztezett felületen 3-4 mm vastagra kinyújtom, és vékonyan megkenem a 4 evőkanálnyi vajjal. (Én meg szoktam mikrózni, ha "ér" ha nem.) Ezután megszórom kakaóporral (keserűbb kakaó esetén nem árt egy kis cukrot keverni a kakaóporhoz) és szorosan összetekerem. Kb. két centi vastag kis csigákat vágok belőle, és előmelegített sütőben 175 fokon 30 percig sütöm.

Nehézség: közepes
Idő: 3 óra (kelesztéssel együtt)
Adag: kb. 10 darab
Mosogatnivaló: sok

No comments:

Post a Comment