2020/05/09

Mámorító epres sajttorta - sütés nélkül

Csináltam már jó pár eperből készült tortát, de ez a sajtortta ténylegesen a legcsodásabb dolog, ami eperrel történhet.

Hozzávalók:
Az alaphoz:
- 25 dkg zab/édeskeksz
- 1 kávéskanál őrölt fahéj
- 1 kávéskanál őrölt gyömbér
- 10 dkg olvasztott vaj

A krémhez:
- 50 dkg mascarpone
- fél lime/citrom reszelt héja
- fél lime/citrom leve
- 2 csomag vaníliás cukor
- 10 dkg porcukor
- 3 dl tejszín

A tetejére:
- két nagy marék eper
- egy csomag tortazselé (leginkább epres, de az átlátszó is megteszi)
- víz (a zselé elkészítéséhez)

Elkészítés:
A kekszet morzsázsra töröm. Ideális esetben ehhez van robotgépem, de ha nincs, akkor kézzel összetördelem kisebb darabokra, és húsklopfolóval tördelem morzsává. Fűszerezem a fahéjjal és a gyömbérrel, hozzáöntöm az olvasztott vajat és alaposan elkeverem úgy, hogy a vaj átjárja a kekszet. Egy 23-26 centis tortaforma aljára öntöm a keveréket és elegyengetem. Amíg elkészítem a krémet, a hűtőbe teszem az alapot.
A krémhez a mascarponét tálba teszem, ízesítem a citrom reszelt héjával és a levével. Hozzáadom a vaníliás cukrot és a porcukrot, és elektromos habverő segítségével krémessé keverem. Ezután hozzáönöm a tejszínt, és krémes-habos állagúra verem. (Én adtam hozzá egy habfixálót is, mert a tejszín nem akarta az igazságot).
A krémet a kekszes alapra öntöm és elegyengetem rajta. Ismét hűtőbe teszem, és készítem a harmadik réteget.
Az epreket megmosom, zöldjüket eltávolítom, és tetszőlegesen felvágom a gyümölcsöket. A krém tetejére pakolom őket esztétikusan, és a zselét a csomagoláson látható leírás alapján elkészítem.
Van olyan zselé, amit rögtön, melegen kell ráönteni a krémre, van amelyiket lehet hagyni hűlni. Az enyémet megelegen kellett, így rögtön ráöntöttem, hagytam picit hűlni és betettem fél napra a hűtőbe.
A krém a hűtőben töltött idő után is krémes, éppen nem folyós, úgyhogy aki keményebb krémet szeretne, bátran tegyen bele zselatint.
Tálalás előtt a tortaforma szélét óvatosan elválasztom a tortától.

Így készült:



Tipp:
Csak átlátszó zselém volt végül itthon, és utólag jutott eszembe, hogy egy kis eperszörppel be lehet festeni pirosra, ha epres zselé éppen nem áll rendelkezésre.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 1 óra + érési idő
Adag: 6-8 szelet
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment