2020/05/05

Almás palacsinta Buci Maci módra

Visszarepítettem magam a '90-es évekbe és Buci Maci réges-régi szakácskönyvéből választottam ki az almás palacsinta receptjét.

Hozzávalók:

- 13 dkg liszt
- fél zacskó sütőpor
- 2 tojás
- 2,5 dkg cukor
- 2,5 dl tej
- egy csipet só
- 3 db alma
- 3 evőkanál olaj
- porcukor és fahéj a tetejére

Elkészítés: 

A lisztet összekeverem a sütőporral. Egy másik tálban felverem a tojást a sóval, a cukorral és a tejjel, majd hozzáadom a liszthez és csomómentesre keverem.
Az almákat meghánozom, magházukat eltávolítom és vékony gerezdekre vágom.
Egy nagyobb serpenyőben felhevítem az olajat, és ha forró, beleteszek egy evőkanálnyit a tésztából, és míg az alsó része sül, a felső részét kirakom az almaszeletekkel.
Gyorsan sül, 3 perc múlva már érdemes megnézni az alját, és ha szilárd, megfordítom a palacsintát, és az almás oldalát is sütöm még 2-3 percig.
Melegen tálalom, megszórva egy kis porcukorral és fahéjjal.

Így készült:


Tipp:

Az almát nem muszáj meghámozni, ahogy én tettem.


Nehézség: könnyű

Idő: 15 perc
Adag: 3-4
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment