2019/12/30

Káposztás csiga

Ékes példája annak, hogy a csiga nem csak kakaósan lehet finom!

Hozzávalók:
- 500-600 gramm fehér káposzta
- 4 evőkanál olaj
- 3-4 kávéskanál só
- 1 tojássárgája
- 1 csapott evőkanál finomliszt

A tésztához:
- 250 gramm finomliszt
- 125 gramm hideg vaj
- 1 csapott teáskanál só
- 0.5 dl langyos tejföl
- 1 kávéskanál cukor
- 12,5 gramm élesztő
- 1 tojás - a kenéshez
- kevés sajt

Elkészítés:
Elsőként elkészítem a káposztás tölteléket: a káposztát megtisztítom, torzsáját kivágom, majd a maradék növényt lereszelem. Kevés olajra borítom, sózom, és nagyjából 25-30 perc alatt folyamatos kevergetés mellett megpirítom. Míg teljesen kihűl, elkészítem a tésztát.
A liszthez adom a kockákra vágott vajat, a sót, a langyos tejfölt, a cukrot, élesztőt, és tojássárgáját, és összegyúrom. 
A tésztát lisztezett felületen véglegesre gyúrom, és kinyújtom nagyjából 3-4 milliméter vastagra.
Ha a töltelék kihűlt hozzákeverek egy tojássárgáját és egy csapott evőkanál lisztet, majd rákenem a kinyújtott tésztára.
A töltött tésztát szorosan feltekerem, és 1,5-2 cm-es vastag szeletekre vágom.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom a csigákat, és letakarva kelesztem őket 30 percet. Nagyjából 20 percnél 180 fokra melegítem a sütőt, hogy készen álljon a süteményre.
Ha 30 percet keltek a csigák, lekenem őket tojássárgájával, és sajttal ízesítem - ez lehet reszelt vagy vékonyra szelt sajt.
180 fokon sütöm 25-30 percig, majd a tepsiben hagyom hűlni, és langyosan már fogyasztom is.

Így készült:



Tipp:
A tészta önmagában is kiválóan használható akár sajtos, szezámmagos, köménymagos, vagy akár mákos szórással.


Nehézség: közepes
Idő: kb. másfél-két óra
Adag: kb. 20 csiga
Mosogatnivaló: közepes


Az eredeti recept itt található - nekem nagyon összement a káposzta, így végül féladag tésztával látszott működni: https://www.lajosmari.hu/recept/745/kaposztas-csiga

No comments:

Post a Comment