2016/05/27

Gyereknapi ropogós

Állati jól formázható, finom tésztával állunk szemben. A formáknak majdhogynem csak a képzelet szab határt. Az én képzeletem hirtelen erre volt képes, de fogok még kísérletezni vele.

Hozzávalók:
- 30 dkg finomliszt
- 250 vaj
- 6 evőkanál víz
- 1 evőkanál ecet
- 1 teáskanál só
- 8 dkg sajt (trappista a legegyszerűbb)
- 1 tojás
- nagyszemű só
- tökmag
- darálatlan mák
- lenmag
- esetleg chilipehely 

Elkészítés:

Elkészítem a tésztát: a lisztet összegyúrom a szobahőmérsékletű vajjal, majd hozzáadom a vizet, az ecetet, a sót, és a reszelt sajtot, s ezekkel is jól összegyúrom. Folpackba csomagolva hűtőbe teszem, s egy éjszakán át bent hagyom. Másnap kiveszem, 10-20 percet hagyom szobahőmérsékleten akklimatizálódni egy kicsit. 
Lisztezett felületen nagyjából 8 mm vastagra nyújtom a tésztát, és nekiállok a formáknak.

Elsőnkét egy cicával indítok. Egy pohárral kiszaggatok egy nagyobb kört, lekenem tojással, majd két kisebb kört szaggatok rá. A fül formáját késsel vágom ki, és tojással illesztem, majd odanyomkodom a fejhez. Az egészet lekenem tojással, és magokkal alakítom ki a fizimiskát: a tökmagok a szemek, a lenmag az orr, a mák pedig a kis pöttyök a pofin.


Ezután kutyával próbálkoztam, hogy legyen játszótársa a macskának. A fejet és a pofit ugyanúgy oldom meg, mint a macskánál, és a fület is magam szabom, természetesen más alakút. A kutyának nyelv is dukál, ezt chilipehellyel raktam ki, amit nem feltétlenül tolerál minden gyerek, de tálalásnál akár ketchuppel is le lehet kenni. A szem és az orr itt is tök-és lenmag.


Elkészítettem még minden rajzfilmfigura alfáját és omegáját, Mickey egeret. Őhozzá is egy nagyobb kör és két kisebb kellett. Itt is tojással ragasztok, és nyomkodok úgy, hogy a jellegzetes fejformát megőrizzem. Végig kirakom tökmaggal, ő a legfinomabb mind közül!


Fontos, hogy mielőtt elkezdtem rápakolni a magokat mindig lekenem tojással!

Nekem ennyire futotta most, de a tésztából még bőven lehet kísérletezni, 12-14 ekkora fejecskéhez biztosan elég.

180 fokra előmelegített sütőbe teszem, és 15-20 perc alatt aranybarnára sütöm őket.

Tipp: 
Érdemes a sütőpapírral lefedett tepsiben nekiállni dolgozni velük, utána nem mozdítanám, nehogy szétessenek.


Nehézség: könnyű, csak macerás
Idő: attól függ, 1-másfél óra
Adag: 12-14 ekkora ,,figura"
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment