2016/04/22

Aszalt paradicsomos-diós tészta

Mikor nekiálltam összedobni ezt az ételt nem voltam biztos benne, hogy jó lesz, hiszen semmi szaft nincs rajta. Várakozásommal ellentétben viszont isteni tésztát kaptam, és szokásom ellenére a szaftosságot sem hiányoltam, hiszen olyan ízletes, hogy ha tehetném mindig ezt enném.


Hozzávalók:
- 10 dkg farfalle tészta
- 8 levél bazsalikom
- 30 gramm dió
- 2 evőkanál az aszalt paradicsomon lévő olajból
- 70 gramm olajban eltett aszalt paradicsom (8 szelet)
- só

Elkészítés:
A tésztához egy lábasban sós vizet felteszek melegedni. A diót kisebb darabokra vágom (nem kell túlzásba vinni) majd egy üres serpenyőbe teszem és alacsony lángon hevítem 5-8 percig. Érdemes kóstolni, hogy jó-e. (Vigyázat, nagyon forró!) Ha kellemesen ropog átöntöm egy tűzálló tálba a diókat, és hagyom őket, hogy hűlve zizegjenek. A serpenyőből kitörlöm a dió ott maradt héjait. Az aszalt paradicsomokról lecsorgatom az olajat, és picit összevágom őket. A bazsalikomleveleket megmosom, leitatom róluk a vizet, és ezeket is összevágom picit, ezt sem kell túlzásba vinni. Ezalatt a víz valószínűleg felforr, úgyhogy beleöntöm a tésztát, hadd főjön.
A két evőkanál paradicsomos olajat felteszem hevülni a serpenyőben, majd ha már meleg hozzáadom az aszalt paradicsomokat, és az összevágott bazsalikomot, és addig hevítem, míg a bazsalikom össze nem esik, ez nagyjából 1-2 perc.
Ha ez megvan elzárom a lángot.
Ha megfőtt a tészta leszűröm, elkeverem a paradicsomos-bazsalikomos olajjal, és megszórom a dióval.
Rögtön fogyasztom.

Tipp:
Nem vagyok az a fajta, aki azt vallja, hogy a tészta csakis al dente jó, mert úgy autentikus, viszont ez a kaja tényleg fokozható, ha a tésztát al dentén hagyjuk. Mennyei.


Nehézség: könnyű
Idő: 20 perc
Adag:
Mosogatnivaló: közepes


No comments:

Post a Comment