2016/03/19

Kisegerek tojásból

A Blogkóstoló nevű gasztroblogos ,,rendezvény" után egy másikra találtam rá, melynek neve ,,Egy falat irodalom". Ennek keretében bármely olyan recept feltölthető, melyet irodalmi alkotás ihletett.
Az én kis egérkéimet Vavyan Fable Ezüstegér című regénye ihlette, mely számomra a ,,letehetetlen" kategória.



Hozzávalók:
-3 darab főtt tojás
-2-3 darab fekete olívabogyó
-3-4 kisebb fajta retek
-2 szál snidling

Elkészítés:
A főtt tojásokat hosszában félbevágom, és egyet a kínáló tálra helyezek. Azért érdemes ezzel kezdeni, mert a sárgája hajlamos kiesni, nem nagyon bírja a gyűrődést. A tojás csúcsosabb végén egy szívószál segítségével csinálok két lyukat a szemeknek. Ehhez benyomom a szívószál végét a tojás fehérjébe, óvatosan körbeforgatom, és kipiszkálom a kivágott részt. Az olívabogyókat félbevágom, és a szívószállal ebből is vágok kis fekete köröket.


A kapott olívahengerkéket ,,beültetem” a tojás fehérjén képzett lyukakba. Készen is vannak a szemek.
A retkeket megmosom, lecsippentem a végüket, és vékony szeleteket vágok belőlük. Nem kell, hogy elhajoljon, de túl vastag se legyen. Legjobban a retkek végét lehet fülnek felhasználni, mert ha túl nagy a levágott retek, az idétlenül néz ki. Pici metszést ejtek a tojáson ott ahol a fülek ,,nőnek” és besegítem a retekszeleteket a résbe.


A snidlinget felvágom nagyjából 3-4 centis darabokra, picit beleszúrok az egérkék fenekébe, és beledugom a snidlinget, mert egy egérhez mindenképp dukál a farkinca!

 Tipp:
Akik olyan elborultak, mint én, sajtot is készíthetnek, s a szívószállal a sajtból, és sajtba is vághatnak kis köröket, hogy olyan legyen, mint a mesékben.

S végül az említett könyv, mely ihlette az egérkéket (akik nincsenek ezüstből):


Nehézség: közepes (kicsit pepecs)
Idő: 30 perc (tojásfőzéssel együtt)
Adag: 2
Mosogatnivaló: kevés

2 comments:

  1. Ez nagyon jó! Megcsinálom majd vmikor. Biztos nevetni fognak a gyerekek.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Az biztos, még én is nagyobb élvezettel ettem így a tojást! :)

      Delete