2016/01/30

Túrónudli sültpaprikapürével és salátával

Nagyon kellemes hármast alkot a nudli, a sültpaprika, és a saláta.

Hozzávalók:
A nudlihoz:
- 50 dkg krumpli
- 1 + 1 evőkanál vaj
- 12 dkg túró
- 15 dkg liszt
- 4 dkg búzadara
- só
A paprikapüréhez:
- 2 db piros kaliforniai paprika
- 0.5 dl alaplé (ha nincs zöldség-vagy húsleves, akkor 0.5 dl vizet elfőzök egy kevés Vegetával)
- 2 evőkanál olívaolaj
A salátához:
- 120 gramm vegyes saláta (nekem spenót, rukkola és céklalevél volt benne, pont jó volt)
- 4 evőkanál olívaolaj
- 2 evőkanál balzsamecet

Elkészítés:
A paprikákat megmosom, ráteszem a sütő rácsára (érdemes fejjel lefelé, a zöld részét átdugni a rácson) és 40-50 percre beteszem sülni 200 fokra. Míg sülnek, nekiállok a nudlinak.
A krumplikat héjában felteszem főni. Ha készen vannak meghámozom őket, áttöröm, majd hozzádolgozom az egy evőkanál vajat. Hagyom picit hűlni, és hozzádolgozom szintén a krumplinyomó segítségével a 12 dkg túrót, a 15 dkg lisztet és a 4 dkg búzadarát, és sóval ízesítem. Ennél a pontnál nagyjából eltelik 40-50 perc, úgyhogy kiveszem a paprikákat, és légmentesen lezárom öt percre (ez bekötött zacskóban, vagy tálra szedve és letakarva a legjobb). Míg szaunáznak a paprikák, kézzel megyek rá a nudli alapanyagaira, alaposan összegyúrom, és egy nagy gombócot formázok belőle. (Igény esetén még teszek bele lisztet). 
Megnéztem a paprikát a gőzben, és megpróbálom megfogni és leszedni róla a héját. Akkor van jól megsülve, ha 3-4 darabban lejön a paprikáról a héj, és szinte ujjal lehet pürésíteni a húsát. (Ha valamilyen oknál fogva nem jönne le a héj, nem késő visszatenni a sütőbe.)
Ha héjtalanítottam a paprikát kivágom az ereit és a magokat, kisebbekre vágom a húsát, összeöntöm és pürésítem az alaplével és 2 evőkanál olívaolajjal. Ezután folytatom a nudlikkal mégpedig úgy, hogy felteszek egy nagy lábas sós vizet forrni. Lisztezett felületen a tésztából kisebb darabokat vágok, amiket kb. ujjnyi vastag ,,rudakká" hengergetek, majd ezekből 2-3 centis darabokat vágok.


Ügyelek arra, hogy a kis nudlik ne érjenek egymáshoz, mert még képesek összeragadni, úgyhogy igyekszem úgy elrendezni, hogy ne legyen esélyük összeragadni.


Eljött a pont, hogy egy serpenyőben felteszek melegedni egy evőkanál vajat.
Ha már kinőttem a konyhát és a víz is forr, akkor nekiállok beledobálni a nudlikat a vízbe. Megkönnyíthetem a dolgom azzal, hogy lapátra szedem a nudlikat, s úgy eresztem a vízbe. Míg fő egy adag folytatom a tésztával, s a nudlik készítésével. Eközben figyelek a vízben fürdőző nudlikra is, ha feljönnek a víz tetejére még főzöm őket 1-2 percig, majd egy szedőkanalat belemerítek a vízbe, lecsöpögtetem a vizet, s átrakom a főtt nudlikat a vajas-forró serpenyőbe. Átforgatom, hevítem egy fél percig és tálba szedem. Újra kezdem, nyers nudlit teszek a forró vízbe, főzöm, haladok a tésztával, majd a főtteket a vajra szedem, hevítem, tálba szedem. Addig csinálom ezt, míg van tésztám.
A salátához a 6 evőkanál olívaolajat összekeverem a 2 evőkanál balzsamecettel, és összekeverem a válogatott zöldekkel.
A tálaláshoz felmelegítem a paprikapürét, rácsurgatok igény szerinti mennyiséget a nudlira, körbepakolom salátával, és jóízűen fogyasztom.

Tipp:
A túró érződhetne benne jobban is, úgyhogy megkockáztatnék egy egész kocka túrót is bele, de akkor a lisztből is több kell, hogy összeálljon a tészta.


Nehézség: közepes
Idő: kb. másfél óra
Adag: kb. 4
Mosogatnivaló: sok


Az eredeti recept itt van, de szerintem elég meredek bizonyos szempontból, úgyhogy eltértem a leírtaktól.

No comments:

Post a Comment