2015/09/09

Gasztroélmény: Koronakert étterem - Budapest, XVI. kerület




A Koronakert volt az első étterem, ahol már a belépés pillanatában tudtam, hogy itt csak jót lehet enni. A rendkívül udvarias személyzet és az igényes berendezés mind arról árulkodott, hogy innen csak pozitív élményekkel távozhat az ember.




Az étlap eltért az éttermekben megszokottaktól. Habár nem kifejezetten különleges ételeket tartalmazott, szinte csak olyannal találkoztam, amit eddig még nem fogyasztottam. 
Általában hagymalevest szoktam rendelni éttermekben, de ennek hiányában húslevest ettem májgombóccal és zöldségekkel. A májgombóc kifejezetten jó volt, a levest magát picit sósnak éreztem, de ez nem von le a minőségéből.




A gyermekmenüből választott erőleves betűtésztával szintén nagy sikert aratott.


A zöldborsós zúzaragu leves is igen ínycsiklandónak bizonyult.


A jéghideg joghurtos lime-os citromleves eper korongokkal ideális volt a nyári melegben, épp megfelelően találkozott egymással a savanykás és az édes íz. Az eperkorong íze nem volt rossz, ugyanakkor meghatározhatatlan állaggal rendelkezett.


A főétel maga az ájulat volt. Parajjal és mozzarellával sült lazac steaket ettem cukkinis rizzsel. A sült lazac rózsaszínben pompázott a tányéromon a sajtréteg alatt. Vegyes savanyúságot ettem hozzá, és ez bizonyult a legjobb döntésnek, mivel volt benne almapaprika, csalamádé és kovászos uborka is. Nem egy bonyolult fogás, de a lazac a sajttal együtt ragyogó volt.


Egy másik lazacos fogás is főételként funkcionált, mégpedig a lazac falatok mandulás bundában mimóza salátával. A lazac falat a mandulás bundában kifejezetten finom volt. A mimóza saláta ismeretlen volt fogyasztója előtt; a tojásos sajtos dresszing alatt ecetes uborka bújt meg, mely szintén igen ízletes volt.


A gyerekmenüből rendelt rántott hús hasábburgonyával jó választásnak minősült. Habár a krumpli sótlannak ítéltetett, ezt könnyedén lehetett orvosolni.


A bélszín steak tejszínes vargányagombás farfallén tálalva kifejezetten ízletes volt, majdnem tökéletesen sikerült a hús kért elkészítési módja, a közepesen átsült.



Magát az éttermet a teljes harmónia jellemzi. A pincér rendkívül udvarias volt, az ételek számomra különlegesek voltak, s habár megkérik az árát, korántsem a szokásos éttermek utáni érzésekkel távoztam. Ez volt az az étterem ahol különbséget tudtam tenni evés és étkezés között.

No comments:

Post a Comment