2012/12/15

Cékla

Hozzávalók:
- 1,5 kg cékla
- kb. 3 cm hosszú torma (egy egész torma harmada)
- 3 teáskanál őrölt köménymag
- 7 dl víz (4x1,75-ös adagokban)
- 4x2 teáskanál cukor
- 4x2 teáskanál 9%-os, vagy 1x4 teáskanál 20%-os ecet

Elkészítés:
A cékláról levágom a gyökerét, és úgy, ahogy van, sótlan vízben megfőzöm kb. másfél óra alatt.
Míg forró, leszedem a héját (villára szúrva a legegyszerűbb) hagyom kicsit hűlni, és 3-4 milliméteres körszeletekre vágom. 
1,75 dl vízbe teszek 2 teáskanál cukrot, és 2 teáskanál 9%, vagy 1 teáskanál 20%-os ecetet. Ezt négyszer megcsinálom, és egyenként ráöntöm az összevágott céklára. Ha mind a négy pohár vízzel megvagyok, meghintem a céklát a köménymaggal, és összekeverem. Míg teljesen ki nem hűl, hagyom állni, majd üvegekbe szedem, és elosztom rajta a levet. A tormát 12 részre vágom (kb. 3 milliméter vastagokra, a 3 centi hossz marad!) miután megtöltöm az üveget, a négy sarkába rakok egy-egy darab tormát. (Ha az ízlés úgy kívánja, 3 darab is elég, de 4-nél tényleg ne legyen több!)
Hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek, majd akár egy nap múlva is ehető.

Tipp:
A nagymamámtól tanultam a 4x1,75 decis ,,poharazást" de lehet, hogy működik egyben is a 7 decivel, én mindenesetre biztosra mentem, és maradtam a poharaknál.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 2 és fél óra (ebben másfél óra főzés, és fél hűlés, úgyhogy igazából fél óra munka)
Adag: 3 üveg
Mosogatnivaló: kevés

No comments:

Post a Comment