2017/05/26

Epres kókuszgolyók

Hozzávalók:
- 5 gramm vaj
- 2 evőkanál cukor (ne adj' Isten savanyúbb eper esetén ízlés szerint több)
- kb. 17 dkg eper
- 22 dkg háztartási keksz
- 1 tubus sűrített tej
- egy bő kistányérnyi kókuszreszelék

Elkészítés:
Az epreket megmosom, kiszedem a csumájukat, és kis darabokra vágom. Egy kisebb lábasban felolvasztom a vajat, rádobom az epreket és megszórom cukorral és addig melegítem, míg össze nem esik, ez nagyjából 3 perc.



Összeesés előtt


Összeesve

Elzárom, és belekeverem a sűrített tejet. Ha jó vagyok, akkor kellemesen krémes, de sűrűbb állaga van. Ha kihűlt, elkezdem adagolni hozzá a darált kekszet. Nekem 22 dkg kellett, de érdemes fokozatosan adni, mert keksz-függő, illetve attól is függ, hogy mennyi levet enged ki az eper. Ha engedi, hogy golyót formázzak belőle, akkor jó. A golyókat meghempergetem kókuszreszelékben, fél órára hűtőbe teszem, és fogyasztom.

Így készült:


Tipp:
Az élénkebb szín érdekében lehet hozzá piros ételfestéket tenni, de én még nem találtam olyan ételfestéket, aminek nincs kesernyés íze, úgyhogy kihagytam, de ha nagyon színezni akarjuk, az eperszörp talán a legjobb (ha van kéznél) de akkor több keksszel kell számolni.


Nehézség: könnyű
Idő: 20 perc + hűlési idő
Adag: 14-15 golyó
Mosogatnivaló: kevés


A receptet itt találtam.

No comments:

Post a Comment