2017/02/18

Paella

Hozzávalók:
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 közepes fej hagyma
- 1 sárgarépa
- 7 dkg kolbász (vagy spanyol chorizo, hogy autentikus legyen)
- 250 gramm csirkecomb-filé
- 2 evőkanál olívaolaj
- 1 teáskanál füstölt fűszerpaprika
- 1 piros pritaminpaprika
- 1 lapos evőkanál paradicsompüré
- 1 csirkehúsleves-kocka
- 30 dkg risotto rizs (Arborio)
- 10 dkg borsó
- 20 dkg garnélafarok (aki nem szereti, hagyja el nyugodtan)
- egy lapos kávéskanál só

Elkészítés:
Érdemes mindent előkészíteni, mert hamar lehet dobálni a dolgokat egymás után. Az olajat egy nagyobb lábasba (inkább legyen széles, mint magas) löttyintem, felhevítem, majd rádobom az apróra kockázott hagymát, és párolom picit. Ha alakul, rányomom fokhagymanyomón át a megtisztított fokhagymát, és hozzádobom a kisebb darabokra vágott megtisztított répát. Hevítem picit, mehet rá a felkockázott csirkehús, és a vékony karikákra vágott kolbász. Elkeverem, rászórom a füstölt paprikát, majd kevergetve hevítem addig, míg ki nem fehéredik a csirkehús. Ezután hozzáadom a felkockázott pritamin paprikát, a paradicsompürét, a leveskockát, és végül a rizst. Alaposan elkeverem, hagyom hevülni egy percet, majd elsőkörben hozzáöntök 750 ml vizet. Alacsony lángon, 20 percig hagyom főni, majd ránézek, megkevergetem, és ha kell (márpedig kelleni fog!) addig pótolom a vizet, míg minden meg nem fő. Összességében nekem nagyjából 1 órát főtt. Ha már majdnem jó, hozzáöntöm a borsót és a rákokat, főzöm további 5 percig, és fedő alatt hagyom pár percet párolódni, immáron főzés nélkül. Apróra vágott petrezselyemzölddel, és citromgerezdekkel tálalom – és ízlés szerint csepegtetek rá a citromból.

Tipp:
Jamie Oliveré a recept, ő úgy csinálja, hogy a petrezselyem szárát belevágja az ételbe már az elején, és belefőzi – csak a szárát – de én idő hiányában nem kifejezetten elegánsan kihagytam ezt a lépést.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. másfél óra (előkészítéssel együtt)
Adag: kb. 5
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment