2013/11/15

Fehérbabos görög zöldségleves

Hozzávalók:
- 25 dkg fehérbab
- 4 evőkanál (olíva)olaj
- 2 sárgarépa
- 1 nagyobb hagyma
- 3 teáskanál paradicsompüré
- 2 zellerszár
- 2-2,5 liter víz
- só
- bors

Elkészítés:
A babot a főzést megelőző este hideg vízbe áztatom. Egy nagyobb lábasba öntöm a babokat, ráöntök kb. 1 liter vizet, és nagyjából egy órán át főzöm közepes lángon. Eközben egy másik lábasban felhevítem az olajat, hozzáadom a kockákra vágott répát, az átpréselt fokhagymát, az apróra vágott hagymát, sózom, borsozom, és 6-8 percig párolom. Érdemes aláönteni egy picike vizet is. Hozzáadom a paradicsompürét, és még pár percig melegítem, majd hozzáöntöm a babhoz, s az egészet kiegészítem a két zellerszárral. 
A bab áztatás ellenére issza a vizet, úgyhogy érdemes pótolni, és az eddigi egy liter vízhez adni akár még másfél litert is. További 40 percig főzöm az egészet, míg a zöldségek meg nem puhulnak. Ha sűrű, vagy sótlan, pótolni kell a hiányosságokat. 
Ha minden ízletes és puha, lehet tálalni!

Tipp:
Személy szerint szegénynek éreztem így, úgyhogy készítettem bele csipetkét, illetve a szerző szerint érdemes kipróbálni, ha tálaláskor szórunk egy kis feta-sajtot a leves tetejére, és forrón elkeverjük benne.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. két óra
Adag: 6-7 tányér
Mosogatnivaló: kevés


A recept Gordon Ramsay: Világkonyha című kötetéből származik.

No comments:

Post a Comment