2013/05/01

Spenótos körtekrémleves

Hozzávalók:
- 38 dkg spenót massza
- 2 közepes vöröshagyma
- 900 milliliter erőleves
- 2 nagyobb körte (összesen kb. fél kiló)
- 2 babérlevél
- 1 dl tejszín
- 4 evőkanál olaj

Elkészítés:
Az olajat felmelegítem, kicsit dinsztelem benne a hagymát, és hozzáteszem a héjától megfosztott, felkockázott körtéket. Addig kevergetem, míg nem sistereg, hozzáöntöm a spenótot, ezt is megforgatom benne, majd hozzáöntöm a 900 milliliter erőlevest (vagy 900 milliliter vizet és 2 leveskockát). Két babérlevéllel ízesítem. Kb. fél óráig főzöm kis lángon. Ha megpuhult a körte, kihalászom a babérleveleket, és összeturmixolom. Visszateszem a tűzre, és krémesítem a deci tejszínnel.

Tipp:
Ha betétet is szeretnénk bele, akkor turmixolás előtt halásszunk ki pár darab körtét, és utólag tegyük bele a levesbe, hogy legyen mit rágni.


Nehézség: könnyű
Idő: 45 perc
Adag: 4
Mosogatnivaló: kevés

1 comment:

  1. Elég bizarr a neve alapján, de így szerintem még a gyerekek is megennék a spenótot!

    ReplyDelete