2013/04/12

Kakaós kalács

Hozzávalók:

A tésztához:
- 1,5 dl tej – (ebből 1 dl az élesztőhöz)
- 1,5 ek cukor
- 2,5 dkg élesztő
- 1 ek olvasztott vaj
- 1 tojás sárgája
- 30 dkg liszt
- fél csapott kávéskanál só

Töltelék:
- 4 dkg vaj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2,5 evőkanál porcukor
- 1,5 púpos teáskanál kakaó
- fahéj

Tetejére
- 1 tojás sárgája
- kevés tej


Elkészítés:
1 dl tejet megmelegítek, hozzádobok fél evőkanál cukrot, és 10-20 perc alatt, meleg helyen felfuttatom benne az élesztőt. A lisztet, egy evőkanál cukrot és olvasztott  vajat, egy tojás sárgáját és a sót összedolgozom az élesztővel. Miután alaposan összegyúrtam, fél órára letakarom pihenni.
Eközben elkészítem a tölteléket. A vajat megolvasztom, összekeverem a vaníliás cukorral, a porcukorral, a kakaóval, és a fahéjjal. Addig keverem, míg folyékony állagú lesz, lehetőleg csomók nélkül.
Ha kipihente magát a tészta, gyúrok rajta, és kb. fél centi vastagra nyújtom. Három egyenlő részre vágom a kinyújtott tésztát, és egyenként szétosztom bennük a tölteléket. Miután felkentem a csokoládé krémet, a három részt egyenként összetekerem, így kapok három rudat, csokoládétöltelékkel.
A rudak egyik végét óvatosan összegyúrom egymással, majd összefonom őket, és a másik végét ugyanúgy ,,egyesítem".
Előmelegítem a sütőt 200 fokra, és lekenem a kalács tetejét egy tojás sárgájával összekevert tejjel.
30-40 percig sütöm, vagy addig, míg aranybarna lesz a teteje.

Tipp:
Ne essünk kétségbe, ha csak vonal formájában látható benne a kakaó, így kell kinéznie.


Nehézség: nehéz
Idő: kb. másfél óra
Adag: 4-5
Mosogatnivaló: sok

No comments:

Post a Comment