2012/02/04

Farsangi fánk

Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 1,5 dl tej
- 1 dkg élesztő
- 1 teáskanál cukor
- 2 tojás sárgája
- 1 csipet só
- 4 evőkanál olaj + 1-2 dl a sütéshez


Elkészítés:
A tejet langyosra melegítem, beletördelem az élesztőt, hozzáadom az egy teáskanál cukrot és meleg helyre teszem. 20 percig hagyom futni, majd a liszttel, tojásokkal, 4 evőkanál olajjal és csipet sóval összedolgozom, és tésztát gyúrok belőle. Akkor jó, ha leválik az edény faláról, ehhez előfordulhat, hogy több liszt kell. Letakarom, 2 órán át pihentetem.
Ha megkelt, ujjnyi vastagra nyújtom, nagyobb pogácsaszaggatóval, vagy egy bögre szájával kiszaggatom. A közepüket benyomom, és a benyomott résszel lefelé teszem a meleg olajba. Amint szép barna lesz az alja, megfordítom, és a másik oldalát is barnára sütöm. Lekvárral, vagy porcukorral tálalom.


Tipp:
Egy csapott teáskanál porcukrot nem árt tenni a tésztába, hogy legyen egy kis íze, pl. arra az esetre (is) ha nincs otthon lekvár.


Nehézség: könnyű
Idő: 30 perc + 2 óra kelési idő
Adag: nagyjából 10, ha a bögre szája a méret
Mosogatnivaló: kevés

2 comments:

  1. Ezt nagyon szeretem ... de csak azt, amit anya csinál :)))

    ReplyDelete
  2. Nekem a nagymamám szokott csinálni, de ez jobban ízlett - innen is bocs, Mama! - mert nincs olyan olaj íze. De megértem, az esetek nagy részében az az igazi, amit az anyukák - mamák csinálnak! :)

    ReplyDelete