2011/11/28

Adventi koszorú

Hozzávalók:
- 50 dkg lisz
- 2,5 dl tej
- 8 cl olaj
- 2,5 dkg élesztő
- 1 evőkanál cukor + 1 kávéskanál
- 2 teáskanál só
- 1 tojás a kenéshez
- 1 tűzálló tál


Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatom fél dl langyos tejben és egy evőkanál cukorban. Meleg helyre teszem, fél óra alatt biztosan felfut. Egy nagy tálba teszek 50 dkg lisztet,8 cl olajat, egy kávéskanál cukrot, két teáskanál sót, és ráöntök 2 dl langyos tejet és a felfuttatott élesztőt. Kézzel összeállítom, majd lisztezett deszkán kézzel alaposan összegyúrom. Letakarom konyharuhával, 45 percet pihentetem. 


Egy 18 cm-es átmérőjű edényhez háromszor kb. 80-85 centi hosszú ,,kukacokat" sodrok, majd összefonom őket, és óvatosan a sütőpapírral bevont edény köré helyezem. Négy kisebb perecre elegendő tészta maradt, így nagyobb edénnyel is lehet készíteni.






Alaposan lekenem egy felvert tojással, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm. Miután kihűlt, óvatosan kiveszem az edényt a tészta közepéből, és pár óra pihentetés után díszíthető a koszorú. A gyertyákat fogpiszikálóval rögzítettem. 
Az első egy hétben még képlékenyebb az anyaga, így ügyelni kell, amikor mozgatjuk, de nagyjából az első hét után teljesen megkeményedik.


Tipp:
Akár koszorú alapnak is lehet használni, teljesen bevonható. 


Nehézség: közepes
Idő: kb. 2 és fél óra + pihentetés
Mosogatnivaló: kevés

2 comments:

  1. Boldog vagyok, hogy közreműködhettem, mert csodaszép lett, igazán ügyes vagy!

    ReplyDelete
  2. Ez nagyon tuti! Meg fogom csinálni!!! Tavaly mézeskalács tésztából készítettem Adventi koszorút, az is nagyon jó volt ... csak ehetetlen :)

    ReplyDelete