2018/11/11

Egyszerű sütőtök krémleves

E leves többféleképpen készíthető: sütőben is meg lehet sütni a tököt, de én jobban szeretem, ha belefő az íze a lébe is.

Hozzávalók:
- 1 tök
- 1 evőkanál vaj
- 1 liter víz (meg még 1 dl, amit párologhat)
- só (esetleg Vegeta, vagy leveskocka)
- 2  dl tejszín
- egy marék tökmag

Elkészítés:
A tököt félbevágom, kimagozom, meghámozom, és kockákra vágom. Egy lábasban megolvasztom a vajat, majd ha megolvadt, rádobom a kockákra vágott tököt. (A vajra lehet dobni felkockázott hagymát, azt üvegesre párolni, és úgy rá a tök). Picit hevítem a tököt a vajon, majd felöntöm a vízzel, és ízesítem a sóval. Lefedem, és nagyjából félóra alatt megfőzöm.
Botmixerrel pürésítem a levest, visszateszem a tűzre, hozzáöntöm a tejszínt, és újraforralom. Tálaláskor pirított tökmaggal szórom meg a tetejét.

Így készült:



Tipp:
Tálaláskor a forró levesbe lehet morzsolni egy kevés kék sajtot is, mennyei lesz tőle!


Nehézség: könnyű
Idő: mindennel együtt legfeljebb 1 óra
Adag: 4-5
Mosogatnivaló: kevés

No comments:

Post a Comment