2012/01/13

Bolognai Lasagne

Hozzávalók:


- 1 csomag lasagne tésztalap


A raguhoz:
- 50 dkg darált hús (sertés vagy marha)
- 1 fej hagyma
- 2-3 sárgarépa
- 1 fehérrépa
- fél zeller
- 2-3 paradicsom
- két-három teáskanál paradicsompüré
- 2,5 dl víz + 1 húsleveskocka (vagy 2,5 dl húsleves)
- ketchup
- olaj
- só
- bors
- oregánó
- reszelt sajt (parmezán, de trappistával is jó)


A mártáshoz:
- 5dkg vaj
- 5dkg liszt
- 7,5 dl tej
- só
- szerecsendió


Elkészítés:
A zöldségeket meghámozom, felkarikázom, és kevés olajon megpárolom őket. Hozzáteszem a meghámozott, felkockázott paradicsomot, hozzáöntöm a húslevest (vagy a vizet és a kockát), és megfőzöm. Nem célszerű lobogva főni hagyni, mert a leve is elfő. Ha megfőttek a zöldségek, összeturmixolom.
Apróra vágom a hagymát és a darált hússal együtt összepárolom, sózom, borsozom, és saját levében hagyom megfőni, de érdemes ránézni, nehogy elfőjön a leve. Ha megfőtt a hús, hozzáadom az összeturmixolt zöldségeket, a ketchupot, a paradicsompürét, az oregánót, és összeforralom.


A besamel mártáshoz felolvasztom a vajat, és apránként hozzáöntöm a lisztet, és a tejet. Folyamatosan kevergetni kell, mert különben a liszt csomós marad! (Ha csomós, átszűröm.) Addig kevergetem, amíg a liszt el nem tűnik, és sűrű szószt nem kapok. Szerecsendióval ízesítem.


Egy tűzálló tálat kikenek vajjal, és locsolok rá egy kis besamel mártást. Rárakom a nem megfőzött lasagne lapokat, ezt megkenem a raguval, reszelt sajtot szórok rá, ráöntök egy kis besamelt, majd kezdem elölről, újabb réteg tészta, ragu, sajt, besamel. 3-4 rétegnél nem érdemes többet tenni, mert akkor túl tésztás lesz. A felső rétegre ráöntöm a maradék besamelt, vajdarabkákat teszek rá, és vastagon megszórom a maradék sajttal. 
Előmelegített sütőben 200 fokon 45 percig sütöm.


Nehézség: közepes
Idő: kb. 2 óra
Adag: táltól függ, nekem 4 szokott lenni
Mosogatnivaló: sok


Készült a http://lasagnerecept.com/ receptje felhasználásával.

4 comments:

  1. Soha életemben nem ettem még lasagnet és nem is készítettem, de ez annyira guszta, nem utolsó sorban egyszerűnek tűnik, ahogy leírtad és költségkímélő étek, hogy a héten meg fogom csinálni! :) Köszi a tippet! :)

    ReplyDelete
  2. Egyszerű, de kell mosogatni utána rendesen. :-)
    Egyébként ez a kép másnapos, hűtőből kivett állapot, mert frissen sehogy nem tudtam gusztusosan tálalni. Tényleg nagyon finom és laktató.

    ReplyDelete
  3. Jelentem megcsináltam! Baromi finom lett!
    Viszont! Szokott a recepteknél lenni olyan megjegyzés, hogy elkészítése: könnyű, nehéz, közepes. Na, a mosogatással kapcsolatban is kellene egy ilyen kis fület készíteni: mert ezután elmosogatni: kurva nehéz :))))

    ReplyDelete
  4. Igen, én is tapasztaltam, hogy brutális mennyiségű mosogatnivaló gyűlik össze utána.
    Gondoltam rá én is, hogy jelzem a ,,mosogatásfaktort" de néhány kajánál - pl. ennél - félek, hogy elrettentő lenne :P

    ReplyDelete