2011/09/17

Paradicsomleves



Hozzávalók:
- 1 liter 100%-os paradicsomlé
- fél liter víz
- pár szár petrezselyem
- 1 fej hagyma
- 4 ek. olaj
- 1 lapos ek. liszt
- 2 kávéskanál só
- 8 ek. cukor
- 2 babérlevél




Elkészítés:
Először elkészítem a rántást. Négy evőkanál olajat felhevítek, hozzáadom a lisztet és csomómentesre keverem. Fokozatosan, folyamatosan kevergetve hozzáöntöm a paradicsomlevet, majd szintén fokozatosan a vízzel hígítom. Ízesítem a babérlevelekkel, cukorral, sóval, petrezselyemmel, és egészben beleteszem a meghámozott hagymát, majd forrásig főzöm. Betűtésztával, vagy puffasztott rizzsel tálalom.


Tipp:
A megadott cukor és só adag csak útmutató, én így szeretem, de kóstolgatni kell főzés közben, mert ez az ízesítés nem feltétlenül jön be mindenkinek.


Nehézség: könnyű
Idő: 20 perc
Adag: 5-6
Mosogatnivaló: kevés

2 comments:

  1. Én a paradicsomleveshez mindig lereszelem a sajtot, gombócba rakom, be a sütőbe, megpirítom és sajtkarikák lesznek belőle.

    ReplyDelete
  2. Ilyenről még nem hallottam, de legközelebb kipróbálom!

    ReplyDelete